Toets Summary
0 of 25 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 25 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee, bva, vaarbewijs 2 0%
- Eemsmonding, Het scheepvaartreglement, SRE, vaarbewijs 2 0%
- Elementaire, Meteorologie, vaarbewijs 2 0%
- Het scheepvaartreglement, SRW, vaarbewijs 2, Westerschelde 0%
- het-maritiem-betonningsstelsel-systeem, vaarbewijs 2 0%
- Horizontale, Verticale, Waterbewegingen 0%
- Koers en plaatsbepaling 0%
- reisvoorbereiding 0%
- reisvoorbereiding, vaarbewijs 2 0%
-
Hieronder kan je de examenvragen nakijken waarbij een uitgebreide uitleg verschijnt.
-
Helaas, je bent niet geslaagd voor deze toets.
Advies: Maak deze toets direct nog een keer, nadat je hieronder de vragen met uitleg hebt bekeken. -
Gefeliciteerd!
Je hebt deze toets met succes afgerond.
Bekijk hieronder je antwoorden of start een nieuwe toets.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Vraag 1 of 25
1. Question
1 point(s)De grote van de drift hangt onder meer af van:
CorrectIncorrect -
Vraag 2 of 25
2. Question
2 point(s)
U verlaat de haven van Medemblik met bestemming Hindeloopen. De Grondkoers is 054°. Er staat een krachtige noordwesten wind. U schat de drift op 12°. De variatie bedraagt 2° west. Er staat geen stroom. Wat is de te sturen kompaskoers?CorrectIncorrect -
Vraag 3 of 25
3. Question
3 point(s)
U wilt van de monding van de Gouwzee naar de Houtribsluizen bij Lelystad varen. De ware koers is 091°, de variatie 3° west. Wat is de te sturen kompaskoers?CorrectIncorrect -
Vraag 4 of 25
4. Question
1 point(s)
U wilt van het eiland Pampus naar Enkhuizen varen. De grondkoers is 020°. De variatie bedraagt 3° west. Er staat geen stroom en u rekent geen drift. Wat is de te sturen kompaskoers?CorrectIncorrect -
Vraag 5 of 25
5. Question
2 point(s)
Uw kompaskoers is 090°, Variatie 2° west. U peilt punt X op het stuurkompas op 040°. Wat is de ware peiling?CorrectIncorrect -
Vraag 6 of 25
6. Question
3 point(s)
Voor het oplossen van deze vraag kunt u gebruikmaken van het losse kaartfragment van 1810 in het ANWB cursusboek, IJsselmeer, zuidelijk deel, van de afgebeelde stuurtafel en van de variatie uit de kaart.
De in dit vraagstuk gegeven posities zijn ‘ongeveer’ en dienen slechts ter oriëntatie op het kaartfragment.
De ware peiling van de vuurtoren van Marken (Oc.8s) (ca. 52°27′ N/005°08′ E) is 198°. De afstand is 2 zeemijlen. Bepaal de breedte en lengte van deze positie in tienden van minuten nauwkeurig.CorrectIncorrect -
Vraag 7 of 25
7. Question
1 point(s)Als we spreken over het reductievlak van de kaart. Welke bewering is dan juist:
CorrectIncorrect -
Vraag 8 of 25
8. Question
2 point(s)Springtij komt in Nederland voor:
CorrectIncorrect -
Vraag 9 of 25
9. Question
3 point(s)In Nederland, op plaatsen met een dagelijkse getijwerking ligt het reductievlak LLWS:
CorrectIncorrect -
Vraag 10 of 25
10. Question
1 point(s)Gegevens betreffende getijstromen kunnen gevonden worden:
CorrectIncorrect -
Vraag 11 of 25
11. Question
2 point(s)De gegevens zoals vermeld in de hydrografische kaart voor Kust- en Binnenwateren zijn onderhevig aan veranderingen. Deze veranderingen worden gepubliceerd in:
CorrectIncorrect -
Vraag 12 of 25
12. Question
3 point(s)Wat zijn de karakteristieken van polaire maritieme lucht? Dit zijn:
CorrectIncorrect -
Vraag 13 of 25
13. Question
1 point(s)In het Maritiem Betonningsstelsel systeem A kan een lichtboei ten oosten van een te markeren gevaar het volgende lichtkarakter hebben:
CorrectIncorrect -
Vraag 14 of 25
14. Question
2 point(s)Varend op de Westerschelde nadert u bij een splitsing van vaarwaters een cardinale ton met als topteken twee zwarte kegels onder elkaar met de toppen naar beneden gericht. Om het hoofdvaarwater te volgen passeert u deze ton aan de:
CorrectIncorrect -
Vraag 15 of 25
15. Question
3 point(s)
Artikel 25 SRW. De lichten zoals weergegeven op deze tekening zijn op de Westerschelde:CorrectIncorrect -
Vraag 16 of 25
16. Question
1 point(s)Artikel 6 SRW. In dit artikel staat een aantal factoren vermeld waarmee bij het bepalen van een veilige vaart rekening moet worden gehouden. Voor het kunnen verkrijgen van inlichtingen van walstations en van andere schepen geldt in dit kader voor schepen uitgerust met een marifoon:
CorrectIncorrect -
Vraag 17 of 25
17. Question
2 point(s)Artikel 22 SRE. Aan waterskiën en plankzeilen zijn in het SRE-gebied de nodige restricties opgelegd. Welke van de onderstaande beweringen is juist:
CorrectIncorrect -
Vraag 18 of 25
18. Question
3 point(s)Artikel 1 SRW. Op de Westerschelde ter hoogte van Terneuzen is van kracht:
CorrectIncorrect -
Vraag 19 of 25
19. Question
1 point(s)
Voorschrift 24 BVA. U ziet nevenstaande verlichting. Dit is een bakboord zijaanzicht van een:CorrectIncorrect -
Vraag 20 of 25
20. Question
2 point(s)Voorschrift 25 BVA. De twee ‘facultatieve’ rode en groene rondom schijnende lichten, loodrecht boven elkaar, aan of nabij de top van de mast mogen worden gevoerd:
CorrectIncorrect -
Vraag 21 of 25
21. Question
3 point(s)Voorschrift 30 BVA. In dit voorschrift staan ondermeer het de lichten en het dagmerk vermeld die ten anker liggende schepen moeten voeren. Deze verplichting geldt niet voor:
CorrectIncorrect -
Vraag 22 of 25
22. Question
1 point(s)Voorschrift 25 BVA. Het driekleurenlicht boordlichten en heklicht gecombineerd in één lantaarn aan of nabij de top van de mast mag gevoerd worden door:
CorrectIncorrect -
Vraag 23 of 25
23. Question
2 point(s)Voorschrift 9 BVA. Een schip dat de richting van een nauw vaarwater of vaargeul volgt, moet de buitenzijde van het vaarwater of vaargeul aan zijn stuurboordzijde houden, zo dicht als veilig en uitvoerbaar is. Dit voorschrift geldt:
CorrectIncorrect -
Vraag 24 of 25
24. Question
3 point(s)Voorschrift 5 BVA. Als u zich in een druk scheepvaartgebied nabij een haven bevindt en u heeft marifoon aan boord dan betekent dit dat:
CorrectIncorrect -
Vraag 25 of 25
25. Question
2 point(s)
U ziet in de hydrografische kaart het hier afgebeelde teken. Dit betekent:CorrectIncorrect