Proefexamen Vaarbewijs 2
Toets Summary
0 of 10 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 10 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee, bva, vaarbewijs 2 0%
- Eemsmonding, Het scheepvaartreglement, SRE, vaarbewijs 2 0%
- Elementaire, Meteorologie, vaarbewijs 2 0%
- gps, het-global-positioning-system 0%
- Het scheepvaartreglement, SRW, vaarbewijs 2, Westerschelde 0%
- het-maritiem-betonningsstelsel-systeem, vaarbewijs 2 0%
- Koers en plaatsbepaling 0%
- reisvoorbereiding 0%
-
Hieronder kan je de examenvragen nakijken waarbij een uitgebreide uitleg verschijnt.
-
Helaas, je bent niet geslaagd voor deze toets.
Advies: Maak deze toets direct nog een keer, nadat je hieronder de vragen en je antwoorden hebt bekeken. -
Gefeliciteerd!
Je hebt deze toets met succes afgerond. Bekijk hieronder je antwoorden of maak gebruik van nog eens 375 verschillende examenvragen voor maar €19,95.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Vraag 1 of 10
1. Question
1 point(s)U vaart de haven van Harlingen uit. Om in de vaargeul te blijven moet u een grondkoers behouden van 292°. Er staat een matige zuidwestenwind. De drift die u daardoor ondervindt schat u op 10°. De stroomrichting is 157°. U schat dat u door de stroom 6° wordt weggezet. De variatie is 4° west. Welke kompaskoers moet u sturen om in de vaargeul te blijven?
CorrectIncorrect -
Vraag 2 of 10
2. Question
1 point(s)
De ware koers is 000° Variatie 3° west, deviatie -1°. Wat is de kompaskoers?CorrectIncorrect -
Vraag 3 of 10
3. Question
1 point(s)Het Global Positioning System GPS bepaalt de positie van de waarnemer op aarde. Het doet dit door het berekenen van:
CorrectIncorrect -
Vraag 4 of 10
4. Question
1 point(s)Welke rompvorm is minder geschikt voor de vaart op ruim water:
CorrectIncorrect -
Vraag 5 of 10
5. Question
1 point(s)U ziet op de weerkaart een depressie naderen, die ten zuiden van uw positie zal passeren. Wat zal de wind in uw positie gaan doen?
CorrectIncorrect -
Vraag 6 of 10
6. Question
1 point(s)In het Maritiem Betonningsstelsel systeem A heeft een lichtboei ten westen van een te markeren gevaar het volgende lichtkarakter:
CorrectIncorrect -
Vraag 7 of 10
7. Question
1 point(s)Artikel 18 SRE. Een schip X vaart in een vaarwater. Van stuurboord wil een zeilschip Y het vaarwater kruisen en van bakboord wil een schip Z zijn ankerplaats verlaten. Er dreigt gevaar voor aanvaring. Welke bewering is juist?
CorrectIncorrect -
Vraag 8 of 10
8. Question
1 point(s)
Voorschrift 27 BVA. U ziet een sleep die de hier afgebeelde dagmerken op de sleepboot zwarte bal,ruit,bal voert. Dit is:CorrectIncorrect -
Vraag 9 of 10
9. Question
1 point(s)Voorschrift 26 BVA. Een schip van 50 meter of langer, dat bezig is met de uitvoering van de treilvisserij moet de volgende lichten voeren:
CorrectIncorrect -
Vraag 10 of 10
10. Question
1 point(s)Artikel 2 SRW. In het SRW:
CorrectIncorrect