Toets Summary
0 of 23 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 23 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Vraag 1 of 23
1. Question
Bruno (29 jaar) komt bij de bank in verband met een achterstand op zijn persoonlijke lening bij de bank. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis. Het volgende wordt duidelijk.
Schuldproblemen
- Bruno is drie maanden geleden arbeidsongeschikt geworden.
- Hij heeft nu te maken met een veel lager inkomen.
- Bruno is daardoor in financiële problemen terecht gekomen.
Persoonlijke lening
- Bruno heeft een persoonlijke lening met een uitstaand saldo van €20.500.
- De maandtermijn bedraagt €450.
- Hij heeft al twee maanden achterstand op deze persoonlijke lening.
Bruno zegt: “Ik hoop dat er iets kan worden geregeld, want het duurt nog wel een paar maanden, voordat ik weer wat extra inkomsten verwacht. En dan heb ook nog achterstanden bij andere
schuldeisers. Dadelijk word ik nog uit mijn huurhuis gezet. Wat kan ik nu het beste doen?”Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 2 of 23
2. Question
Onno (28 jaar) komt bij bank X om een betaalrekening te openen. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis. Het volgende wordt duidelijk.
Persoonlijke informatie
- Onno woont in Nederland vlakbij de Belgische grens.
- Hij doet regelmatig boodschappen in België.
- Onno heeft kortgeleden een schenking van €20.000 ontvangen van zijn vader.
Spaarrekening
- Onno wil bij bank X een spaarrekening openen.
- Hij wil de schenking van zijn vader hierop storten.
- Onno is al klant bij bank X.
De adviseur Basis verzoekt Onno het formulier Bepalen fiscaal inwonerschap in te vullen en te ondertekenen. Onno zegt: “Waarom moet ik nu dit formulier invullen? Jullie kennen me toch. Ik heb
al ruim twintig jaar een betaalrekening bij bank X.”Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 3 of 23
3. Question
Björn (41 jaar) heeft een klacht. Hij wil weten waar hij de klacht kan indienen. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis bij bank Z. Het volgende wordt duidelijk.
Klacht
- Björn is een aantal weken geleden bij de bank geweest voor het aanvragen van een bankpas.
- Hij heeft toen aan de adviseur Schadeverzekeringen particulieren gevraagd of hij hem kon helpen, omdat de adviseur Basis op dat moment niet aanwezig was.
- De adviseur heeft Björn toen niet geholpen.
- Björn vindt dat hij zeer onbeschoft is behandeld door de adviseur Schadeverzekeringen particulieren.
Interne klachtenprocedure
- Björn heeft een klacht ingediend bij de directie van het kantoor.
- De directie heeft de klacht in behandeling genomen en vervolgens afgewezen.
- Björn is hierover schriftelijk geïnformeerd.
Björn zegt: “Ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik wil mijn klacht toch nog aan een onafhankelijke partij voorleggen. Bij wie kan ik daarvoor terecht?”
Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 4 of 23
4. Question
Meindert (51 jaar) heeft een klacht over het gedrag van een medewerker bij zijn bank. Hij wil deze klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.
Storting
- Meindert is een paar weken geleden bij de bank geweest om kleingeld te storten.
- De kas/baliewerker weigerde het kleingeld aan te nemen.
- Meindert was het daar niet mee eens en eiste dat het kleingeld alsnog werd geaccepteerd.
- De baliemedewerker is toen uitgevallen tegen Meindert.
Klacht
- Meindert is boos over de manier waarop hij door de kas/baliemedewerker is behandeld.
- Hij wil hierover een klacht indienen bij het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid).
- Meindert neemt telefonisch contact op met het Kifid, om te vragen hoe hij de klacht kan indienen.
Wat zal de reactie zijn van het Kifid?
CorrectIncorrect -
Vraag 5 of 23
5. Question
In de Wet beloningsbeleid financiële ondernemingen (Wbfo) is de ontslagvergoeding voor dagelijkse beleidsbepalers aan banden gelegd.
Hoeveel mag deze ontslagvergoeding maximaal bedragen volgens de Wbfo?
CorrectIncorrect -
Vraag 6 of 23
6. Question
Frank (17 jaar) is op 1 september 2016 begonnen met de opleiding MBO Economie en Marketing.
Komt Frank in aanmerking voor een Studievoorschot?
CorrectIncorrect -
Vraag 7 of 23
7. Question
Julia (19 jaar) sluit een telefoonabonnement met een ‘gratis’ toestel. De toestelwaarde bedraagt € 650,-.
Is hier sprake van koop op afbetaling?
CorrectIncorrect -
Vraag 8 of 23
8. Question
De Bankierseed is al een aantal jaren een bekend fenomeen in de bankensector.
Welke medewerkers bij de banken dienen de Bankierseed af te leggen?
CorrectIncorrect -
Vraag 9 of 23
9. Question
Door de introductie van het UBO-register krijgen de toezichthouders extra sanctiemogelijkheden.
Zo is het nu mogelijk een hogere boete op te leggen bij reguliere overtredingen.Wat is op dit moment de maximale boete die de toezichthouders kunnen opleggen bij reguliere overtredingen?
CorrectIncorrect -
Vraag 10 of 23
10. Question
Sinds 1 januari 2016 wordt de AOW-leeftijd versneld verhoogd tot 67 jaar.
In welk jaar wordt de AOW-leeftijd van 67 bereikt?
CorrectIncorrect -
Vraag 11 of 23
11. Question
Een opdrachtgever en een opdrachtnemer maken afspraken over hun samenwerking.
In welk geval is er GEEN sprake van een dienstbetrekking?
CorrectIncorrect -
Vraag 12 of 23
12. Question
Bas (51 jaar) heeft bij zijn huidige werkgever inmiddels twee jaarcontracten achter elkaar gehad. Zijn werkgever wil met hem verder.
Moet zijn werkgever Bas een vast dienstverband aanbieden, als hij Bas aansluitend een nieuw contract wil aanbieden?
CorrectIncorrect -
Vraag 13 of 23
13. Question
De vader van Filemon (58 jaar) is twee maanden geleden overleden. Filemon heeft na overlijden de erfenis van zijn vader zuiver aanvaard. Filemon is er vandaag achter gekomen, dat zijn vader forse schulden had. Filemon was hier totaal niet van op de hoogte en kon dit ook niet zijn.
Kan Filemon alsnog de erfenis beneficiair aanvaarden?
CorrectIncorrect -
Vraag 14 of 23
14. Question
Welke rekeninghouders vallen sinds de Europese DGS-richtlijn ook onder de reikwijdte van het DGS?
Let op: er zijn meerdere antwoorden juist.
CorrectIncorrect -
Vraag 15 of 23
15. Question
Niet alle consumptieve kredieten worden geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie.
Geldt er in verband met de registratieplicht een bovengrens voor de kredietsom?
CorrectIncorrect -
Vraag 16 of 23
16. Question
Frans werkt bij als beleidsbepaler bij een bank en wordt ontslagen en krijgt een ontslagvergoeding.
Hoe hoog mag deze ontslagvergoeding maximaal zijn?CorrectIncorrect -
Vraag 17 of 23
17. Question
Op 1 september 2015 is het stelsel van de studiefinanciering gewijzigd. Eén van de wijzigingen is de maximale aflosperiode.
Wat is de maximale aflosperiode voor een studiefinanciering die is gestart voor 1 september 2015?CorrectIncorrect -
Vraag 18 of 23
18. Question
Gianni sluit een telefoonabonnement met een ‘gratis’ telefoontoestel ter waarde van € 550. Hij doet een aanbetaling van € 250 op het toestel.
Krijgt Gianni te maken met een BKR-registratie?CorrectIncorrect -
Vraag 19 of 23
19. Question
Wat is de zwaarste sanctie die opgelegd kan worden bij overtreding van de bankierseed?
CorrectIncorrect -
Vraag 20 of 23
20. Question
Albert (30 jaar) is alleenstaand. Hij is in gesprek met de adviseur Basis over zijn bankzaken. Tijdens het gesprek wordt het volgende duidelijk.
Spaarrekeningen
- Hij heeft nog een internetspaarrekening met een saldo van €50.000 op 1 januari van dit belastingjaar.
- Albert heeft geen ander spaar- of beleggingsvermogen op 1 januari van dit belastingjaar.
Schulden
- Hij heeft een lening voor zijn auto met een openstaand saldo op 1 januari van dit belastingjaar van € 7.500
Hoeveel inkomstenbelasting is Albert verschuldigd in box 3? (Rond af op een heel getal)
Maak gebruik van de bijlage
CorrectIncorrect -
Vraag 21 of 23
21. Question
Egbert (29 jaar) komt bij de bank in verband met een achterstand op zijn persoonlijke lening bij de bank. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis. Het volgende wordt duidelijk.
Schuldproblemen
- Egbert is drie maanden geleden werkeloos geworden.
- Hij heeft nu te maken met een veel lager inkomen.
- Egbert is daardoor in financiële problemen terecht gekomen.
Persoonlijke lening
- Egbert heeft een persoonlijke lening met een uitstaand saldo van € 11.000.
- De maandtermijn bedraagt € 225,-.
- Hij heeft al twee maanden achterstand op deze persoonlijke lening.
Egbert is wanhopig want hij heeft nog meer schuldeisers en heeft 4 jaar terug een adempauze gehad die hem toen uit de schulden heeft geholpen.
Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?CorrectIncorrect -
Vraag 22 of 23
22. Question
Charles (51 jaar) heeft een klacht over het gedrag van een medewerker bij zijn bank. Hij wil deze klacht indienen bij het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.
Storting
- Charles is een paar weken geleden bij de bank geweest om wat vragen stellen
- De kas/baliewerker weigerde hem te woord te staan
- Charles was het daar niet mee eens en zei tien dat de baliemedewerkster zijn vragen moest beantwoorden
- De baliemedewerker is toen uitgevallen tegen Charles.
Klacht
- Charles is boos over de manier waarop hij door de kas/baliemedewerker is behandeld.
- De interne klachtenprocedure is inmiddels doorlopen
- Hij wil hierover een klacht indienen bij het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid).
- Charles neemt telefonisch contact op met het Kifid, om te vragen hoe hij de klacht kan indienen.
Wat zal de reactie zijn van het Kifid?
CorrectIncorrect -
Vraag 23 of 23
23. Question
In 2018 is de bepaling van het forfaitaire rendement in box 3 van de inkomstenbelasting gewijzigd. Tot 2018 was het forfaitaire rendement een vast percentage namelijk 4%. Sinds 1 januari 2018 is het forfaitaire rendement afhankelijk van de hoogte van de rendementsgrondslag.
Waarop is het forfaitaire rendement in 2018 gebaseerd?CorrectIncorrect