Toets Summary
0 of 23 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 23 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Vraag 1 of 23
1. Question
In 2017 is de bepaling van het forfaitaire rendement in box 3 van de inkomstenbelasting gewijzigd.
Sinds 1 januari 2017 is het forfaitaire rendement afhankelijk van de hoogte van de rendementsgrondslag.Waarop is het forfaitaire rendement sinds 2017 gebaseerd?
CorrectIncorrect -
Vraag 2 of 23
2. Question
Moet een crowdfundingsplatform die loanbased crowdfunding aanbiedt als financieel dienstverlener een vergunning aanvragen bij de AFM?
CorrectIncorrect -
Vraag 3 of 23
3. Question
Als een zwartspaarder in Nederland een boete van 300% wil voorkomen, dan kan hij gebruik maken van de inkeerregeling. Hij dient dan zelf zijn verzwegen vermogen op te geven bij de belastingdienst.
Er wordt dan een lagere boete opgelegd.Hoeveel bedraagt deze boete sinds 1 juli 2016?
CorrectIncorrect -
Vraag 4 of 23
4. Question
Een aantal bevriende werkgevers (van respectievelijk een uitgeverij, een accountantskantoor en een internetwinkel) willen hun krachten bundelen en samen een gelijksoortige pensioenregeling
aanbieden aan hun personeel. Ze willen de pensioenkapitalen samenvoegen en onderbrengen bij één pensioenuitvoerder.Voor welke pensioenuitvoerder kunnen deze werkgevers hun pensioenregeling onderbrengen?
CorrectIncorrect -
Vraag 5 of 23
5. Question
Het klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid) heeft op 7 juli 2015 het online klachtenloket Mijn Kifid geopend.
Wat is het voordeel van dit klachtenloket voor de consument die een klacht indient?
CorrectIncorrect -
Vraag 6 of 23
6. Question
Iemand die onder bewind wordt gesteld krijgt meestal een leefgeldrekening.
Wat is kenmerkend voor een leefgeldrekening?
CorrectIncorrect -
Vraag 7 of 23
7. Question
Wordt private lease geregistreerd bij het Bureau Krediet Registratie.
CorrectIncorrect -
Vraag 8 of 23
8. Question
Verzekeraars moeten zich op grond van Solvency II aan strenge eisen houden. Het Solvency II-regime is voor een aantal soorten verzekeraar versoepeld. Zij dienen te voldoen aan Solvency II Basis of zijn volledig vrijgesteld.
Geldt deze versoepeling ook voor natura uitvaartverzekeraars?
CorrectIncorrect -
Vraag 9 of 23
9. Question
Welk gevolg heeft de Europese richtlijn voor alternatieve geschillenbeslechting (ADR) gehad voor het Klachteninstituut financiële dienstverlening (Kifid)?
CorrectIncorrect -
Vraag 10 of 23
10. Question
Iemand die onder bewind staat heeft doorgaans een leefgeldrekening.
Wat wordt er verstaan onder een leefgeldrekening?
CorrectIncorrect -
Vraag 11 of 23
11. Question
Olivier (26 jaar) heeft een auto geleaset (private lease) bij een autodealer. Hij betaalt hiervoor €195 per maand. Het leasecontract is aangegaan voor 24 maanden. De autodealer meldt deze private lease bij het Bureau Krediet Registratie (BKR).
Welk contractbedrag wordt door de autodealer geregistreerd bij het BKR?
CorrectIncorrect -
Vraag 12 of 23
12. Question
Volgens Solvency II moeten verzekeraars voldoen aan strenge eisen. Deze eisen zijn onder te verdelen in drie categorieën.
Welke van de volgende categorieën valt daar NIET onder?
CorrectIncorrect -
Vraag 13 of 23
13. Question
Katrina (70 jaar) is alleenstaand. Zij is in gesprek met de adviseur Basis over haar beleggingen. Tijdens het gesprek wordt het volgende duidelijk.
Vermogen
- Katrina heeft een beleggingsrekening met een saldo van €250.000 op 1 januari van dit jaar.
- Zij heeft nog een spaardeposito met een saldo van €150.000 op 1 januari van dit jaar.
Schulden
- Katrina heeft een betaalkrediet met een uitstaand saldo van €2.000 op 1 januari van dit jaar.
- Zij heeft geen andere schulden op 1 januari van dit jaar.
Hoeveel inkomstenbelasting is Katrina verschuldigd in box 3 over van dit jaar? (Rond af op een heel getal)
Maak gebruik van de bijlage
-
€
CorrectIncorrect -
Vraag 14 of 23
14. Question
Max (43 jaar) komt bij zijn tussenpersoon in verband met een achterstand op zijn hypothecair krediet. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis.
Het volgende wordt duidelijk.
Schuldproblemen
- Max heeft drie maanden geleden ontslag genomen.
- Hij heeft daarom op dit moment geen inkomen meer.
- Max is daardoor in financiële problemen terecht gekomen.
Hypothecair krediet
- Max heeft een hypothecair krediet van €150.000.
- De maandtermijn bedraagt €675.
- Hij heeft al twee maanden achterstand op dit krediet.
Max zegt: “Ik heb kort geleden met succes een adempauze aangevraagd bij de gemeente.
Nu heb ik een ook nog een openstaande schuld bij mij broer. Die wil ik eigenlijk zo snel mogelijk aflossen.
Maar dan heb ik wel extra geld nodig. Kan ik dit misschien ergens lenen?”Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 15 of 23
15. Question
Tjerk (39 jaar) komt bij bank Y een paar wijzigingen door te geven. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis. Het volgende wordt duidelijk.
Persoonlijke informatie
- Tjerk woont met zijn zoontje in Nederland vlakbij de Duitse grens.
- Hij gaat binnenkort verhuizen naar Duitsland.
- Hij krijgt dan meteen een nieuw (Duits) telefoonnummer.
- Tjerk doet regelmatig boodschappen in Duitsland.
Wijzigingen
- Tjerk wil zijn adreswijziging melden bij bank Y.
- Hij wil meteen zijn nieuwe telefoonnummer doorgeven.
- Tjerk geeft aan dat dit de enige wijzigingen zijn.
De adviseur Basis verzoekt Tjerk het formulier Bepalen fiscaal inwonerschap in te vullen en te ondertekenen.
Tjerk zegt: “Waarom moet ik nu dit formulier invullen? Ik ben toch nog steeds belastingplichtig in Nederland.”
Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 16 of 23
16. Question
Roel (27 jaar) heeft een klacht over een bankmedewerker bij bank K. Hij wil weten waar hij de klacht kan indienen. Hij gaat hierover in gesprek met de adviseur Basis bij bank K.
Het volgende wordt duidelijk.
Klacht
- Roel is een aantal weken geleden bij bank K geweest voor het doorgeven van een adreswijziging.
- De adviseur Basis die op dat moment aanwezig was vertelde hem, dat hij dat zelf online diende te regelen.
- Toen Roel aangaf dat zijn computer kapot was, gaf de adviseur Basis aan dat hij dat dan maar via een andere computer moest doen.
- De adviseur Basis heeft Roel uiteindelijk niet geholpen.
- Roel vindt dat hij zeer onredelijk is behandeld door de adviseur Basis.
Bankiers-eed
- Roel is van mening dat de adviseur in strijd heeft gehandeld met de aan de Bankiers-eed gekoppelde gedragscode.
- Hij wil hier dan ook een klacht over indienen.
- Roel heeft dit nog niet neergelegd bij de directie van bank K.
Roel zegt: “Ik wil het hier niet bij laten zitten. Ik wil hier een klacht over indienen. Moet ik dit bij de directie doen, of kan ik misschien bij een onafhankelijke instantie terecht?”
Wat is de meest professionele en inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 17 of 23
17. Question
Op welk forfaitair rendement is de heffing in Box 3 gebaseerd naast het rendement op spaargeld?
CorrectIncorrect -
Vraag 18 of 23
18. Question
Moet een crowdfundingsplatform die equity based crowdfunding aanbiedt als financieel dienstverlener een vergunning aanvragen bij de AFM?
CorrectIncorrect -
Vraag 19 of 23
19. Question
Hoe kan een consument bepalen of zijn klacht over een financieel dienstverlener door het KiFiD in behandeling genomen gaat worden.
CorrectIncorrect -
Vraag 20 of 23
20. Question
Volgens de vierde Europese anti-witwasrichtlijn moeten UBO’s worden opgenomen in het UBO-register.
Wie van de onderstaande personen is een UBO??
CorrectIncorrect -
Vraag 21 of 23
21. Question
Bertha (54 jaar) is in gesprek met de adviseur Basis van bank H over haar schuldproblemen. Het volgende wordt duidelijk.
Schulden
- Bertha is door een reorganisatie werkloos geworden.
- Bertha heeft een forse achterstand op haar persoonlijke lening bij bank H.
Adempauze
- Bertha heeft na telefonisch contact een brief gekregen van bank H.
- Hierin werd aangegeven dat Bertha wellicht een adempauze kan aanvragen.
- Deze adempauze dient door het College van B&W te worden aangevraagd bij de rechter.
Bertha vraagt: “Ik snap niet zo goed wat ik met deze brief met doen. Er wordt iets gezegd over een adempauze, maar ik heb deze 9 jaar geleden, na mijn echtscheiding, al eens eerder gehad?
Wat is de meest inhoudelijk correcte reactie van de adviseur Basis?
CorrectIncorrect -
Vraag 22 of 23
22. Question
Over een vooraf vastgesteld fictief percentage aan rendement wordt belasting geheven.
Een vermenigvuldiging van dit percentage op het aanwezige vermogen wordt het forfaitair rendement genoemd.Wat bepaalt de hoogte van het forfaitair rendement vanaf 2017?
CorrectIncorrect -
Vraag 23 of 23
23. Question
In 2018 geldt er een verhoogde eenmalige schenkingsvrijstelling van €100.800. Wat zijn voorwaarden om in aanmerking te komen voor deze schenkingsvrijstelling?
Let op: er zijn meerdere antwoorden juist.CorrectIncorrect