Toets samenvatting
0 van 25 Vragen voltooid
Vragen:
Informatie
Je hebt de toets al eerder voltooid. Daarom kun je hem niet meer opnieuw starten.
Toets is aan het laden…
Je moet inloggen of inschrijven om de toets te starten.
Je moet eerst nog deze toets maken:
Resultaten
Resultaten
0 van 25 Vragen Juist beantwoord
Uw tijd:
De tijd is verstreken
Je hebt 0 van 0 punt(en), (0) bereikt
Behaalde punt(en): 0 of 0, (0)
0 verslag(en) in afwachting (mogelijke punt(en): 0)
Gemiddelde score |
|
Uw score |
|
Categorieën
- bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee, bva, vaarbewijs 2 0%
- Eemsmonding, Het scheepvaartreglement, SRE, vaarbewijs 2 0%
- Elementaire, Meteorologie, vaarbewijs 2 0%
- Het scheepvaartreglement, SRW, vaarbewijs 2, Westerschelde 0%
- het-maritiem-betonningsstelsel-systeem, vaarbewijs 2 0%
- Horizontale, Verticale, Waterbewegingen 0%
- Koers en plaatsbepaling 0%
- reisvoorbereiding 0%
- reisvoorbereiding, vaarbewijs 2 0%
-
Hieronder kan je de examenvragen nakijken waarbij een uitgebreide uitleg verschijnt.
-
Helaas, je bent niet geslaagd voor deze toets.
Advies: Maak deze toets direct nog een keer, nadat je hieronder de vragen met uitleg hebt bekeken. -
Gefeliciteerd!
Je hebt deze toets met succes afgerond.
Bekijk hieronder je antwoorden of start een nieuwe toets.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- Huidig
- Review
- Beantwoord
- Goed
- Fout
-
Vraag 1 van 25
1. Vraag
1 punt(en)Bij het nemen van een kruispeiling peilt u bij voorkeur:
GoedFout -
Vraag 2 van 25
2. Vraag
2 punt(en)
Varend op stromend water stuurt u een kompaskoers van 100°. U veronderstelt dat u door de stroom 6° naar stuurboord wordt weggezet. De variatie is 4° west. Wat is uw grondkoers?GoedFout -
Vraag 3 van 25
3. Vraag
3 punt(en)
U stuurt een kompaskoers van 040°. Variatie 3° oost. De wind is noordwest, drift 10°. Wat is uw BWK?GoedFout -
Vraag 4 van 25
4. Vraag
1 punt(en)
U vaart de haven van Hoorn uit en stuurt een kompaskoers van 155°. De variatie is 4° west. Wat is de ware koers?GoedFout -
Vraag 5 van 25
5. Vraag
2 punt(en)Aan boord van een polyester jacht mag u er van uitgaan, dat de deviatie van het kompas – als het niet in de buurt van het scheepsmetaal of elektronica is opgesteld – gelijk is aan:
GoedFout -
Vraag 6 van 25
6. Vraag
3 punt(en)
In de hydrografische kaart voor de Oosterschelde staan de bovenstaande getijgegevens vermeld. U wilt in de haven van Burghsluis aanleggen. In de kaart ziet u bij de haven het dieptecijfer 26 dm. Het is 2 dagen na maanstand EK. Uw schip steekt 1,5 m diep. Hoeveel water zal er nog onder de kiel van uw schip staan bij LW?
GoedFout -
Vraag 7 van 25
7. Vraag
1 punt(en)De kaarten van de Dienst der Hydrografie Koninklijke Marine. Waarom gebruikt men hier als reductievlak van de kaart het gemiddelde LLWS?
GoedFout -
Vraag 8 van 25
8. Vraag
2 punt(en)Het is springtij. Bij hoogwater zal er op een bepaalde plaats:
GoedFout -
Vraag 9 van 25
9. Vraag
3 punt(en)Een parallel in de kaart verbindt punten van gelijke:
GoedFout -
Vraag 10 van 25
10. Vraag
1 punt(en)Stroomatlassen verstrekken informaties over richting en snelheid van getijdestromen. Zij doen dit voor de volgende tijdstippen:
GoedFout -
Vraag 11 van 25
11. Vraag
2 punt(en)
In de hydrografische kaart staat op een bepaalde plaats de bovenstaande afbeelding. Dit betekent:GoedFout -
Vraag 12 van 25
12. Vraag
3 punt(en)Polaire lucht is afkomstig uit:
GoedFout -
Vraag 13 van 25
13. Vraag
1 punt(en)In de betonningsrichting varend in het Maritiem Betonningsstelsel systeem A nadert u een ton die er als volgt uitziet: stomp van vorm, rood-groen-rood horizontaal gestreept met een rode cylinder als topteken. Om het hoofdvaartwater te volgen moet u deze ton:
GoedFout -
Vraag 14 van 25
14. Vraag
2 punt(en)In het maritiem Betonningsstelsel systeem A kan men als ‘verkenningston’ voor het aanlopen van een betond vaarwater de volgende ton gebruiken:
GoedFout -
Vraag 15 van 25
15. Vraag
3 punt(en)
Artikel 25 SRW. De lichten zoals weergegeven op deze tekening zijn op de Westerschelde:GoedFout -
Vraag 16 van 25
16. Vraag
1 punt(en)Artikel 2 SRW. Wat wordt bedoeld met de uitdrukking ‘kop voor nemen’?
GoedFout -
Vraag 17 van 25
17. Vraag
2 punt(en)Artikel 2 SRW. Met de begrippen ‘hoofdvaargeul’ en ‘nevenvaargeul’ worden bedoeld:
GoedFout -
Vraag 18 van 25
18. Vraag
3 punt(en)
Varende in het SRE-gebied, ziet u dit teken. Dit teken is een waarschuwing voor:GoedFout -
Vraag 19 van 25
19. Vraag
1 punt(en)Artikel 2 SRW. In het SRW:
GoedFout -
Vraag 20 van 25
20. Vraag
3 punt(en)Voorschrift 30 BVA. In dit voorschrift staan ondermeer de lichten en de dagmerken vermeld die aan de grond zittende schepen moeten voeren. Deze verplichting geldt niet voor:
GoedFout -
Vraag 21 van 25
21. Vraag
3 punt(en)Voorschrift 26 BVA. Een schip dat bezig is met de uitvoering van de treilvisserij moet als dagmerk zwart van kleur voeren:
GoedFout -
Vraag 22 van 25
22. Vraag
1 punt(en)Voorschrift 24 BVA. Als een werktuiglijk voortbewogen schip dat sleept in de voormast drie toplichten loodrecht onder elkaar toont, dan betekent dit:
GoedFout -
Vraag 23 van 25
23. Vraag
2 punt(en)Voorschrift 9 BVA. Een werktuiglijk voortbewogen zeeschip volgt een nauw vaarwater. Dit zeeschip kan alleen in dit vaarwater veilig varen. Van stuurboord nadert een zeilschip dat het nauwe vaarwater wenst te kruisen. Er dreigt gevaar voor aanvaring te ontstaan. Wie moet in eerste instantie wat doen?
GoedFout -
Vraag 24 van 25
24. Vraag
3 punt(en)Voorschrift 3 BVA. Een onmanoeuvreerbaar schip is een schip dat:
GoedFout -
Vraag 25 van 25
25. Vraag
1 punt(en)Voorschrift 1 BVA. De BVA zijn onder andere van toepassing op:
GoedFout