Toets Summary
0 of 25 Vragen completed
Questions:
Information
You have already completed the toets before. Hence you can not start it again.
Toets is loading…
You must sign in or sign up to start the toets.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 25 Vragen answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Average score |
|
Your score |
|
Categories
- bepalingen ter voorkoming van aanvaringen op zee, bva, vaarbewijs 2 0%
- Eemsmonding, Het scheepvaartreglement, SRE, vaarbewijs 2 0%
- Elementaire, Meteorologie, vaarbewijs 2 0%
- Het scheepvaartreglement, SRW, vaarbewijs 2, Westerschelde 0%
- het-maritiem-betonningsstelsel-systeem, vaarbewijs 2 0%
- Horizontale, Verticale, Waterbewegingen 0%
- Koers en plaatsbepaling 0%
- reisvoorbereiding 0%
- reisvoorbereiding, vaarbewijs 2 0%
-
Hieronder kan je de examenvragen nakijken waarbij een uitgebreide uitleg verschijnt.
-
Helaas, je bent niet geslaagd voor deze toets.
Advies: Maak deze toets direct nog een keer, nadat je hieronder de vragen met uitleg hebt bekeken. -
Gefeliciteerd!
Je hebt deze toets met succes afgerond.
Bekijk hieronder je antwoorden of start een nieuwe toets.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12
- 13
- 14
- 15
- 16
- 17
- 18
- 19
- 20
- 21
- 22
- 23
- 24
- 25
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Vraag 1 of 25
1. Question
1 point(s)Bij het nemen van een kruispeiling peilt u bij voorkeur:
CorrectIncorrect -
Vraag 2 of 25
2. Question
2 point(s)
Varend op stromend water stuurt u een kompaskoers van 100°. U veronderstelt dat u door de stroom 6° naar stuurboord wordt weggezet. De variatie is 4° west. Wat is uw grondkoers?CorrectIncorrect -
Vraag 3 of 25
3. Question
3 point(s)
U stuurt een kompaskoers van 040°. Variatie 3° oost. De wind is noordwest, drift 10°. Wat is uw BWK?CorrectIncorrect -
Vraag 4 of 25
4. Question
1 point(s)
U vaart de haven van Hoorn uit en stuurt een kompaskoers van 155°. De variatie is 4° west. Wat is de ware koers?CorrectIncorrect -
Vraag 5 of 25
5. Question
2 point(s)Aan boord van een polyester jacht mag u er van uitgaan, dat de deviatie van het kompas – als het niet in de buurt van het scheepsmetaal of elektronica is opgesteld – gelijk is aan:
CorrectIncorrect -
Vraag 6 of 25
6. Question
3 point(s)
In de hydrografische kaart voor de Oosterschelde staan de bovenstaande getijgegevens vermeld. U wilt in de haven van Burghsluis aanleggen. In de kaart ziet u bij de haven het dieptecijfer 26 dm. Het is 2 dagen na maanstand EK. Uw schip steekt 1,5 m diep. Hoeveel water zal er nog onder de kiel van uw schip staan bij LW?
CorrectIncorrect -
Vraag 7 of 25
7. Question
1 point(s)De kaarten van de Dienst der Hydrografie Koninklijke Marine. Waarom gebruikt men hier als reductievlak van de kaart het gemiddelde LLWS?
CorrectIncorrect -
Vraag 8 of 25
8. Question
2 point(s)Het is springtij. Bij hoogwater zal er op een bepaalde plaats:
CorrectIncorrect -
Vraag 9 of 25
9. Question
3 point(s)Een parallel in de kaart verbindt punten van gelijke:
CorrectIncorrect -
Vraag 10 of 25
10. Question
1 point(s)Stroomatlassen verstrekken informaties over richting en snelheid van getijdestromen. Zij doen dit voor de volgende tijdstippen:
CorrectIncorrect -
Vraag 11 of 25
11. Question
2 point(s)
In de hydrografische kaart staat op een bepaalde plaats de bovenstaande afbeelding. Dit betekent:CorrectIncorrect -
Vraag 12 of 25
12. Question
3 point(s)Polaire lucht is afkomstig uit:
CorrectIncorrect -
Vraag 13 of 25
13. Question
1 point(s)In de betonningsrichting varend in het Maritiem Betonningsstelsel systeem A nadert u een ton die er als volgt uitziet: stomp van vorm, rood-groen-rood horizontaal gestreept met een rode cylinder als topteken. Om het hoofdvaartwater te volgen moet u deze ton:
CorrectIncorrect -
Vraag 14 of 25
14. Question
2 point(s)In het maritiem Betonningsstelsel systeem A kan men als ‘verkenningston’ voor het aanlopen van een betond vaarwater de volgende ton gebruiken:
CorrectIncorrect -
Vraag 15 of 25
15. Question
3 point(s)
Artikel 25 SRW. De lichten zoals weergegeven op deze tekening zijn op de Westerschelde:CorrectIncorrect -
Vraag 16 of 25
16. Question
1 point(s)Artikel 2 SRW. Wat wordt bedoeld met de uitdrukking ‘kop voor nemen’?
CorrectIncorrect -
Vraag 17 of 25
17. Question
2 point(s)Artikel 2 SRW. Met de begrippen ‘hoofdvaargeul’ en ‘nevenvaargeul’ worden bedoeld:
CorrectIncorrect -
Vraag 18 of 25
18. Question
3 point(s)
Varende in het SRE-gebied, ziet u dit teken. Dit teken is een waarschuwing voor:CorrectIncorrect -
Vraag 19 of 25
19. Question
1 point(s)Artikel 2 SRW. In het SRW:
CorrectIncorrect -
Vraag 20 of 25
20. Question
3 point(s)Voorschrift 30 BVA. In dit voorschrift staan ondermeer de lichten en de dagmerken vermeld die aan de grond zittende schepen moeten voeren. Deze verplichting geldt niet voor:
CorrectIncorrect -
Vraag 21 of 25
21. Question
3 point(s)Voorschrift 26 BVA. Een schip dat bezig is met de uitvoering van de treilvisserij moet als dagmerk zwart van kleur voeren:
CorrectIncorrect -
Vraag 22 of 25
22. Question
1 point(s)Voorschrift 24 BVA. Als een werktuiglijk voortbewogen schip dat sleept in de voormast drie toplichten loodrecht onder elkaar toont, dan betekent dit:
CorrectIncorrect -
Vraag 23 of 25
23. Question
2 point(s)Voorschrift 9 BVA. Een werktuiglijk voortbewogen zeeschip volgt een nauw vaarwater. Dit zeeschip kan alleen in dit vaarwater veilig varen. Van stuurboord nadert een zeilschip dat het nauwe vaarwater wenst te kruisen. Er dreigt gevaar voor aanvaring te ontstaan. Wie moet in eerste instantie wat doen?
CorrectIncorrect -
Vraag 24 of 25
24. Question
3 point(s)Voorschrift 3 BVA. Een onmanoeuvreerbaar schip is een schip dat:
CorrectIncorrect -
Vraag 25 of 25
25. Question
1 point(s)Voorschrift 1 BVA. De BVA zijn onder andere van toepassing op:
CorrectIncorrect